Vända på pengarna i december

Jag ska inte sticka under stolen med detta – december är en skitmånad som ensamstående. Även när jag var gift så var december en månad där pengarna inte verkade räcka till så mycket som vi hade önskat. Julklappar, mat, pyssel, gran och allt annat som hör julen till kostar.

smslanDet blir inte lättare när man ensam kan jag säga även om jag har vissa bidrag. Men jag ska säga att jag kom på en bra lösning förra året jag utökade min budget genom att låna med sms. Nu kanske du rynkar på ögonbrynen och tycker jag är knäpp.

Men jag väljer hellre att kunna unna mina barn bra julklappar, inte allt de önskar så klart, och god julmat och en mindre stressad mamma och så betalar jag gärna lite högre ränta på grund av det. Det är inget jag skäms för eftersom jag inte har några som helst problem att göra rätt för mig och betala tillbaka lånen.

Så jag kan varmt rekommendera detta till er som också kanske har lite för liten budget för december.

 

Kommentera

