Så trött på fördomar!

Jag är så otroligt less på att folk ska ha så mycket fördomar och åsikter om hur andra människor lever sina liv! Jag trodde att tiden och vår utveckling skulle göra oss smartare, men det verkar ju inte så.

Idag hörde jag kollegor som tisslade och tasslade om en kollega som de fått reda på att hon går hos psykolog för att hon har det jobbigt efter att hennes farfar gått bort. ÄR DET KONSTIGT ATT FOLK MÅR DÅLIGT AV SÅNT!?

terapiTydligen enligt dessa kollegor så är det ”bara att bita ihop” för det går över och är sånt som alla måste gå igenom. Om hon känner att hon vill ha lite hjälp för att ta sig igenom detta så ska väl inte andra lägga sig i det, eller hur?

De lever fortfarande kvar i den gamla tron att man är svag bara för att man går hos en psykolog, så jag skickade dem denna länken och uppmanade dem att ”läs mer här”.

Det provocerade mig verkligen och jag hade själv bett om hjälp om jag kände jag behövde det. Varför lida i onödan när det finns hjälp att få?

Kommentera

