Familjerätt vid separation

2022 är här och jag hoppas att corona-skiten försvinner för nu är jag less på det hela. Att vara singel under corona är oerhört tråkigt och jag saknar att gå ut på krogen, roa mig och träffa nytt folk. Jag tänkte börja det här året med att skriva ett inlägg av lite mer privat karaktär och det handlar om vår separation. Jag har inte skrivit om den så mycket tidigare men det är svårt att gå isär när det är barn inblandade. Till en början var det så otroligt många känslor och jag och mitt ex bråkade verkligen om allt. Det var allt från hur vi skulle dela vårdnaden till att någon köpt fel kläder till barnen. Sedan ska vi inte prata om det ekonomiska om allt från sjukhusbesök till julklapparna hur det skulle delas. Det är svårt då båda inte tjänar lika mycket och det kan kännas orättvist om en har råd att göra roliga resor och utflykter med barnen medan den andra parten sitter hemma på helgen och det är blodpudding eller korv och makaroner som fredagsmys. Vi bråkade så mycket att vi till slut anlitade Adacta som är en juristfirma som hjälper till med familjerätt. De har affärsrätt och annan juridik också och jag kan verkligen rekommendera dem. Det var så skönt att ha någon neutral som kunde hjälpa till och se logiskt på det hela. Fast det gäller att kunna se sina egna fel också och kunna ta kritik. Men det är verkligen ett tips att anlita jurister eftersom känslor gör att man inte ser klart.

Pat som tittar åt var sitt håll

Lämna en kommentar